Pentru comenzi rapide, sunati la: 0743965877

Cosul meu

0 produs(e)

Nu aveti produse in cos

Pânze/suporturi

Pânze/suporturi

Suportul pentru pictură

Numim suport orice suprafață care poate fi tratată pictural. Cel puțin la nivel teoretic varietatea de suporturi este nelimitată - piatră, lemn, sticlă, beton, pânză, ceramică, plastic, metal și multe altele. Dacă din lista aceasta selectăm suprafețele care pot păstra pelicula de culoare pentru o durată de sute de ani, lista se restrânge. De aici concluzionăm că fiecare suport pentru pictură are diferite caracteristici și se pretează doar pe anumite tehnici. Istoria ne arată că primele manifestări artistice care au la bază culoarea sunt realizate pe piatră apoi pe ceramică. În Evul Mediu sunt folosite la scară largă panourile de lemn. În ultimele sute de ani pânza este cel mai popular suport pentru pictură.

În cartea "Pictura în ulei" Liviu Lazărescu clasifică suporturile în funcție de rigiditate și numește trei tipuri: rigide, remirigide și suple.

-Suporturile rigide sunt reprezentate de orice material care este lipsit de flexibilitate, cum ar fi piatra, metalul, betonul, sticla etc. Acest tip de suport este durabil în timp și menține pelicula de vopsea nemodificată mecanic iar în consecință nu apar fisuri de suprfață ca în cazul altor suporturi.

-Suporturile semirigide sunt cele care permit un anumit grad de flexibilitate. Această categorie este ceva mai restrânsă decât cea a suporturilor rigide și în ea intră un număr relativ mic de suporturi - hârtia maruflată pe pânză, pânza maruflată pe o altă pânză și cartonul.

-Suporturile suple se mai numesc și flexibile și sunt cele mai ușor de procurat și cele mai accesibile ca preț. Din această categorie fac parte hârtia și pânza. Ele sunt ușor de manevrat și transportat însă vin și cu dezavantaje - sensibilitate la deformări mecanice și în general rezistență scăzută. Lucrările de dimensiuni mari sunt de evitat pe aceste tipuri de suporturi deoarece în timp pot apărea deformări. În cazul hârtiei se recomandă alegerea cu grijă a acesteia. De exemplu dacă se dorește folosirea culorilor de ulei, atunci suportul pentru pictură trebuie s fie o hârtie destinată acestora. Hârtia în contact cu uleiul are tendința de a se îngălbeni în timp.